Geoblog.pl    Pacyfa    Podróże    Rumunia 2007    Spacerkiem przez granicę

Spacerkiem przez granicę

Rumunia
Rumunia, Vama Veche

Rano wsiadamy do kolejnego bardzo zatłoczonego busa (2 RON). Jedziemy do Vama Veche, ostatniej rumuńskiej wioski przed bułgarską granicą. Popełniliśmy 2 błędy. Po pierwsze wysiedliśmy tam gdzie wszyscy, czyli w wiosce Vama Veche, podczas kiedy można było za te same pieniądze dojechać do samej granicy (Vama Veche Frontiera). Tłok w busie był jednak taki, że nic nie było widać przez okna, a my nie dopytaliśmy się o ten szczegół techniczny. Teraz nasze gapiostwo będzie nas kosztować 2 km marszu. Drugi błąd to wczorajszy nocleg. Bez problemu mogliśmy już wczoraj przyjechać do Vama Veche, a miejscowość ta wydaje się być zdecydowanie przyjemniejsza od Mangalii. Przynajmniej jest tu o wiele mniej tłocznie. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło. Poranny marsz do granicy wynagradzają nam widoki na Morze Czarne. Zaglądamy też do cerkwi w Vama Veche.
Przekroczenie granicy to formalność. W sumie za równo Rumunia, jak i Bułgaria należą już do Unii Europejskiej. Na granicy dostajemy pakiet reklamowy: mapę Bułgarii, trochę słodyczy i chusteczki turystyczne. Fajny pomysł.