Geoblog.pl    Pacyfa    Podróże    Pribałtika/Skandynawia 2006    Na fińskiej ziemi, czyli atak na Pizzabufet
2006

Na fińskiej ziemi, czyli atak na Pizzabufet

Finlandia
Finlandia, Helsinki

Dotarliśmy do Helsinek. Miasto jest zupełnie inne, niż te, które dotychczas zwiedziliśmy. Różni się architektonicznie, ale widać także zdecydowanie większą majętność stolicy Finlandii w porównaniu do świeżo upieczonych stolic Unii Europejskiej, które mieliśmy okazję dotychczas oglądać. Zwiedzamy: kościół w skale, park z pomnikiem J. Sibeliusa, stadion olimpijski z pomnikiem P. Nurmiego, plac senacki z katedrą luterańską i pomnikiem cara Aleksandra II, Sobór Uspieński, port jachtowy, targ rybny i deptak na Pohjoisesplandi. Helsinki są fantastycznym miastem, ale zgodnie stwierdzamy, że jesteśmy już trochę zmęczeni zwiedzaniem miast. Cóż, zgodnie z założeniami naszej wyprawy, niedługo City Tours powinny się zmienić w obcowanie z naturą. Wszyscy uśmiechamy się na samą myśl o skandynawskiej przyrodzie. Obiadek postanowiliśmy zjeść w bufecie pizzowym. Za 7,45 € każdy dostaje talerzyk, sztućce i kubeczek i rusza na podbój bufetu. Jeść i pić można do oporu. Oczywiście opór występuje mniej więcej po 1 dużej pizzy. Cena bufetu pokrywa się zatem z ceną pizzy w normalnych lokalach w Helsinkach, a jak na polski portfel jest dosyć wysoka. No cóż – Skandynawia – mamy co chcieliśmy ! Po obfitym i bardzo męczącym posiłku udajemy się na wschód do Porvoo. Język fiński jest dla nas niewymawialny i ciężki w ogóle do przeliterowania, dlatego wyjazd, a raczej krążenie po Helsinkach zajęło nam trochę czasu. No dobrze, mimo niezłego oznakowania miasta, trochę pobłądziliśmy !