Geoblog.pl    Pacyfa    Podróże    PribaÅ‚tika/Skandynawia 2006    Finlandia w Finlandii
2006

Finlandia w Finlandii

Finlandia
Finlandia, Porvoo

Porvoo jest przykładem starego skandynawskiego miasteczka – główną atrakcją jest stary kościół Kirkkotori. Niestety spłonął w maju tego roku. Finowie jednak nie czekają aż zgliszcza dotknie ząb czasu i od razu zabrali się za odbudowę zabytku. Dlatego trafiliśmy na obiekt całkowicie zastawiony rusztowaniami. Porvoo okazuje się nie tylko skansenem starego budownictwa (takie wrażenie można odnieść po przeczytaniu notek odnośnie miasta zawartych w przewodnikach), ale i całkiem nowoczesnym miasteczkiem turystycznym z drogimi, stylowymi restauracjami, kafejkami, hotelami i ładną wioską żeglarską. Chcemy znaleźć jakieś miejsce do rozbicia namiotu za darmo. Może rozbijemy się na dziko gdzieś nad Zatoką Fińską ? Trafiamy na kamping w Sondby (Sondby I, bo w Sondby II nie można stawiać namiotów !). Kamping jest za darmo (!), a wyposażenie bardzo dobre (toalety, drewno na opał, miejsce na ognisko, plaża ze sprzętem ratunkowym, elektryczność). O kolacji po pizzowym obiadku nie ma oczywiście mowy – wypijamy za to Finlandię. Ta przyjechała z nami z Polski, na tutejszą na pewno nie będzie nas stać. Alkohol w krajach skandynawskich jest bardzo drogi. Woda w morzu lodowata, ale chętni na kąpiel się znaleźli - brrrr...