Geoblog.pl    Pacyfa    Podróże    Pribałtika/Skandynawia 2006    Ponownie w Norwegii
2006

Ponownie w Norwegii

Norwegia
Norwegia, Trondheim

ÅRE 11:00
Po symbolicznym przekroczeniu szwedzko-norweskiej granicy, skierowaliśmy się do Trondheim. Po krótkiej podróży przypomnieliśmy sobie jak wygląda Norwegia. Po pierwsze krajobraz zmienił się na górski. Po drugie znów pojawiły się płatne drogi. No cóż, płacimy (10 a następnie 25 NOK) i jedziemy do Trondheim. Pierwsze wrażenie, niezbyt pozytywne – tłok, korki, hałas uliczny i wszechobecne czerwone światła (czasami nawet co 50 metrów !). Zdziwiły nas nietypowe przejścia dla pieszych – na niektórych skrzyżowaniach można tu przechodzić na ukos, bo jednocześnie zapala się czerwone światło dla wszystkich pojazdów kołowych. Ponad czterogodzinne włóczenie się po mieście spowodowało jednak, że spodobało się nam ono. Zwiedzamy: budynki uniwersytetu, katedrę, najstarszy drewniany most (ongiś zwodzony), wąskie uliczki z drewnianymi domkami, jedyną na świecie windę dla rowerzystów (to jest dopiero wynalazek !), główny plac miasta, porty jachtowy i rybacki, twierdzę na Christiansbakke oraz olimpijską skocznię narciarską. Po zwiedzeniu miasta ruszamy na południe. Chcemy przejechać jak najwięcej. Udaje się nieco ponad 50 kilometrów. Wszyscy jesteśmy już dosyć zmęczeni. Zgodnie stwierdzamy, że przydałby się porządny gorący prysznic. Na nocleg wybieramy kamping w Berkåk koło Soknedal (Halland Camping - 130 NOK za namiot i autko - kuchnia jest superluksusowa, podobnie łazienki, niestety trochę tu głośno – niedaleko jest ruchliwa droga i linia kolejowa). Na kolację robimy jagodowe naleśniki (mniam, po raz kolejny !).